söndag 29 maj 2016

Betala för att må bra


Ja, nu har jag hamnat i en smoothie-period igen. I morse gjorde jag en smoothie på nektarin, hallon och banan och efter den sena lunchen idag blandade jag banan och avokado. Oftast när jag säger att jag försöker äta mer frukt och mindre snacks så får jag argumentet "Frukt är inte heller bra för det innehåller jättemycket socker." Så, att jag försöker hålla mig ifrån skräpmat betyder endast att jag vill undvika socker... nej riktigt så är det inte. Självklart brukar detta komma ifrån personer som håller på med LCHF-dieten. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt, jag vill bara känna mig frisk, pigg och glad.  

Varje vår har jag en nyttig period, en tid då jag försöker att inte få i mig så mycket gift genom godis och snabbmat. Man ska betala för att må bra, inte för att bli sjuk. Sen jag hamnade på sjukhus i januari har jag märkt att min kropp mår bättre av flytande föda då och då. Ska verkligen försöka hålla i detta så länge som möjligt för jag vill leva ett långt, gott och lyckligt liv! 



Translation
Since I had to go to the hospital in january I've been more careful. I've noticed that my body works better with liquid food now and then and it works even better without junk food. I'll try to keep this trought alive for as long as I can. This morning I drank a smoothie made by banana and avocado and after lunch I made one with raspberry, banana and nectarine. 

 I'm in a smoothie period now, that means that I'm trying to stay away from junk food and snacks. Often when I say to people that I'm trying to eat fruit instead of candy they say "fruit isn't that good, it contains a lot of sugar." It feels like they think I wanna stay away from sugar cuz that's what you need to do if you wanna lose weight. I don't wanna lose weight, I love my size. I wanna loos the poison level in my body that I get from the shit that I'm putting in my mouth. 
I wanna pay to be healthy and happy, not to be sick. 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar